Aandacht Sligro voor Fairtrade
— 27-10-2015#Gouda – Aan het begin van de Fairtrade Week in Gouda heeft horecagroothandel Sligro extra aandacht besteed aan fairtrade. Dat gebeurde tijdens een geanimeerde bijeenkomst voor fairtrade-deelnemers. Dat zijn horecazaken, winkels, ondernemingen en organisaties die fairtrade-producten in hun assortiment hebben zitten of deze producten aanbieden aan klanten en personeel.
Groothandel Sligro voert landelijk een campagne onder het motto ‘Eerlijk & Heerlijk’. Dat betekent dat in het assortiment extra aandacht wordt besteed aan vier elementen: duurzaamheid, eerlijke handel, streekproducten en biologische producten. Onder die noemer vallen bij Sligro enkele duizenden producten. Daarvan hebben enkele honderden producten het keurmerk fairtrade.
Tot de bekendste fairtrade producten behoren koffie, thee, cacao, chocolade, suiker, bananen, vruchtensappen, broodbeleg, ijs en wijn. Tijdens een rondleiding kregen de deelnemers aan de bijeenkomst gisteren te zien dat deze producten over de hele vestiging van Sligro zijn verspreid en dat ze zijn voorzien van het fairtrade-logo. Ook voor ‘Eerlijk en Heerlijk’ is er een speciaal logo. Er was een speciale proeverij georganiseerd.
Tijdens de Fairtrade Week is er op verschillende terreinen aandacht voor eerlijke handel. Zo maken basisscholieren dezer dagen een ‘wereld’reis door de Goudse binnenstad langs winkels met fairtrade-producten, doet Winkelcentrum Bloemendaal mee met een speciale actie bij AH, Jumbo en Gall & Gall en is er zondag 1 november de mogelijkheid op ‘Samen Tafelen’ in het Museumhavencafé.