Weekblad deGouda Archief

Tevredenheid en verbeterpunten Sociaal Team Gouda

Gouda – Cliënten beoordelen hun contacten met Sociaal Team Gouda (volwassenen) gemiddeld met een 7,5. Dat blijkt uit een onafhankelijk klantervaringsonderzoek in het eerste kwartaal van 2016, waarvan de resultaten sinds deze week bekend zijn.  Er zijn ook verbeterpunten, er moet bijvoorbeeld meer aandacht worden besteed aan de samenwerking met mantelzorgers en vrijwilligers.

Het onderzoek is gehouden onder de mensen die in 2015 contact hadden met het Sociaal Team Gouda. Zo’n  150 cliënten gaven hun mening.  “De ondervraagde cliënten geven ons een ruime voldoende. Daar zijn we voor het eerste jaar van ons bestaan blij mee”, reageert manager Fred Verhoogt namens het Sociaal Team.

“Tegelijkertijd zien we in het onderzoek aanknopingspunten om ons te verbeteren. Daar gaan we mee aan de slag. Zo gaan we nog meer aandacht besteden aan de samenwerking met mantelzorgers en vrijwilligers. Dat doen we bijvoorbeeld via scholing, zodat de sociaal werkers getraind zijn om de mantelzorger te betrekken en ook zijn ondersteuningsbehoefte in beeld te brengen.”

Ongeveer een vijfde van de cliënten gaf aan dat de hulp niet goed aansloot bij wat men zelf vond dat men nodig had.

Tagged with:

Related Articles